Szukaj na tym blogu

środa, 26 października 2011

O tempora !!!

ŚWIAT (Niemcy) - Pamiętacie "Alternatywy 4" i scenę z jednego z odcinków, chyba 4 ale mogę się mylić, w której Ewa (jedna z lokatorek) wiesza firanki w oknie !?

"Ewa w swoim mieszkaniu numer dwa spokojnie wiesza zasłony. Anioł puka do drzwi i automatycznie wchodzi powodując przeciąg, który zrzuca Ewę z drabiny: (scenka)

- Ewa -
No? No i co pan narobił? Wchodzi pan jak do siebie, trzaska drzwiami jak do stodoły. Ooo... zasłona mi się podarła.
- Anioł - Przede wszystkim ja tu jestem u siebie. A co do zasłony, to nic nie szkodzi.
- Ewa - Jak to?
- Anioł - Czy pani zauważyła jakie ja zasłony powiesiłem?
- Ewa - No te... zielone.
- Anioł - No właśnie. A pani powiesiła żółte z brązowym. I jak to teraz wygląda? Ohyda.
- Ewa - A co to pana obchodzi jakie ja mam u siebie zasłony?
- Anioł - Ja jestem odpowiedzialny za ten dom i wymagam społecznego podejścia. Ja powiesiłem zielone, pani brązowe. No i jak to teraz wygląda? Jak gówno w lesie. I ja się na to nie zgadzam"

Pomimo tego, że tamte czasy odeszły już w zapomnienie to przypomniała mi się ta scenka z jednego prostego powodu. Mianowicie w Niemczech (to ci po lewej gdyby ktoś miał wątpliwości), Sąd krajowy w Chemnitz musiał znaleźć odpowiedź na pytanie w niezwykle podobnej sprawie: czy piracka flaga w oknie kamienicy działa odstraszająco na potencjalnych nowych lokatorów i sugeruje przechodniom, że w tym domu mieszka hołota !!!. :)
Po dłuższym namyśle, Sędzia uznał, że właściciel nie ma prawa kazać, by flagę usunięto. Zdaniem sędziego od razu widać, że to dziecięca, sympatyczna flaga z uśmiechającą się czaszką i czarną klapką w oczodole.

Żeby móc dojść do takiego wniosku Sąd zarządził wizję lokalną. Zakazaną przez wyrok pierwszej instancji flagę wywieszono ponownie na 20 minut. Teraz może już wisieć ciągle. Wyrok w procesie odwoławczym o piracką flagę w Chemnitz jest prawomocny. Za to sporo uciechy mają także niemieckie media a i pewnie temat ten zostanie poruszony w innych zagranicznych mediach.

Z uśmiechem na twarzy i łezką w oku pozdrawiam sąsiadów z Zachodu ;)
Cyceron (Markan)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz